Help - Voor gezinnen

Voor gezinnen

Gezinnen kunnen kinderopvangaanbieders op Babysits vinden via onze zoekpagina. Je kunt in de zoekbalk je plaatsnaam, adres of postcode invoeren om kinderopvangaanbieders bij jou in de buurt te bekijken.

Geïnteresseerde kinderopvangaanbieders kunnen ook contact met je opnemen als je een volledig en zichtbaar profiel hebt.

Als je een bericht naar een kinderopvangaanbieder wilt sturen, kun je contact met hen opnemen door naar hun profiel te gaan en op de knop ‘contact’ te klikken.

Let op: Om contact op te nemen met of te reageren op kinderopvangaanbieders, moet je profielzichtbaarheid openbaar staan (voor Babysits-gebruikers) en moet je een actief Premium-abonnement hebben.

Bekijk de prijzen van Premium-abonnementen.

Upgraden naar een Premium abonnement kan via de upgradepagina (na registratie) of via de Babysits app.

Je kunt je Premium-abonnement op elk gewenst moment opzeggen. Dat doe je eenvoudig op de Premium-pagina.

Als je via de iOS-app een Premium-abonnement hebt afgesloten, moet je je abonnement via Apple opzeggen. Je kunt dit doen in je apparaatinstellingen via Apple ID onder Abonnementen.

Als je nog dagen over hebt van je Premium-abonnement, kun je voor deze resterende dagen na de opzegging van je Premium-abonnement nog steeds gebruik maken van de premiumdiensten.

Als je problemen ondervindt bij het annuleren van je Premium-abonnement, neem dan contact met ons op.
Contact opnemen met klantenservice

Er is een boekingsfunctie waarmee je rechtstreeks via het platform afspraken kunt boeken. Je kunt een afspraak plannen door een boeking aan te vragen op het profiel van de kinderopvangaanbieder of in de inbox.

Meer informatie over het Babysits-boekingssysteem.

Ja, dat kan! Wanneer je Premium-abonnement is opgezegd, kun je binnen je contractperiode nog steeds berichten sturen naar nieuwe kinderopvangaanbieders. Wanneer je contractperiode afloopt, kun je nog steeds gesprekken voortzetten die je al tijdens je Premium-abonnement bent gestart, maar je kunt geen nieuwe gesprekken meer starten.

Hoeveel je aan een kinderopvangaanbieder betaalt, is afhankelijk van de kinderopvangaanbieder en de situatie.

Aanbieders van kinderopvang bepalen hun eigen uurtarieven voor het oppaswerk, gebaseerd op het minimumloon, hun kwalificaties, vaardigheden en ervaring. Dit kun je bekijken op hun profiel.

Ook kun je op je profiel instellen welk tarief je een potentiële kinderopvangaanbieder wilt bieden.

Uiteindelijk is het aan jou en de kinderopvangorganisatie om tot overeenstemming te komen over hoeveel je hen gaat betalen.
De uurtarieven kunnen variëren afhankelijk van het aantal kinderen dat je hebt, de benodigde taken, het type kinderopvangaanbieder en de locatie van de oppasbaan.

In sommige rechtsgebieden is het wettelijk verplicht om een contract af te sluiten. Om deze reden en om de oppaservaring voor beide partijen soepeler te laten verlopen, raden wij aan om ons intakeformulier in te vullen en door te nemen.

Lees het intakeformulier

Als je via Babysits een negatieve ervaring hebt gehad met een kinderopvangaanbieder, kun je een beoordeling achterlaten en/of de gebruiker blokkeren.

Wij vragen je in ieder geval om de kinderopvangaanbieder via hun profielpagina te melden bij ons supportteam. Babysits wordt dan op de hoogte gesteld van deze meldingen en onderneemt indien nodig actie.
Contact opnemen met klantenservice

We sturen hen regelmatig herinneringsmeldingen en e-mails en verbergen inactieve profielen op onze zoekpagina. Er zijn echter ook enkele stappen die je zelf kunt nemen:

  • Op hun profielen kun je hun laatste activiteit en hun gemiddelde responstijd zien. We raden je aan contact op te nemen met kinderopvangaanbieders die recentelijk actief zijn geweest om je kansen op een reactie te vergroten.
  • Het kan zijn dat babysitters je eerste bericht niet hebben gezien of gelezen. In dat geval kan het nuttig zijn om opnieuw contact met hen op te nemen.
  • De laatste tip is om zelf actief te zijn. Als de kinderopvangaanbieders zien dat je een tijdje niet actief bent geweest of dat je niet op je berichten reageert, kan het zijn dat zij concluderen dat je niet langer op zoek bent naar een oppas en dat de kans groot is dat zij geen contact met je opnemen.

Ouders kunnen binnen 14 dagen na aankoop een volledige terugbetaling* van hun Premium-abonnement aanvragen. Na 14 dagen kunnen we helaas geen restitutie meer geven.

*Dit geldt alleen voor Premium abonnementen die rechtstreeks bij Babysits zijn aangeschaft. Betalingen via derden zoals Apple zijn uitgesloten.
Neem contact op met de klantenservice om een terugbetaling aan te vragen.

Op de premiumpagina van je account zie je mogelijk een knop 'Betaalmethode bijwerken'. Als dit het geval is, kun je op deze knop klikken om je betaalmethode bij te werken.

Als je deze knop niet ziet, is het momenteel niet mogelijk om je bankrekeninggegevens van je Premium-abonnement bij te werken. Neem in dat geval contact met ons op als je jouw bankrekeninggegevens wilt bijwerken.

Premium-pagina
Contact opnemen met klantenservice