Vertrouwen is de sleutel om het te laten werken
Bij het zoeken naar een babysitter of babysit job is niets belangrijker dan vertrouwen en veiligheid. Daarom moet de hele Babysits community samenwerken om de beste ervaring op het platform te garanderen. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste stappen die Babysits neemt en welke maatregelen je zelf kunt nemen:
Babysits Vertrouwen & Veiligheidsmaatregelen
Officieel Identiteitsbewijs Verificatie
Leden kunnen hun identiteit verifiëren door een officieel identiteitsbewijs te verstrekken (bijvoorbeeld paspoort, identiteitskaart, rijbewijs, enz.).
Uittreksel uit het strafregister
We willen dat je erop kunt vertrouwen dat mensen op Babysits betrouwbaar zijn. Eén manier waarop we dat doen is door leden in België een "Uittreksel uit het strafregister" te laten opgeven.
Reviews en Referenties
Leer meer over babysitters en ouders door te lezen wat andere community leden over hen hebben gezegd via referenties en reviews.
Beveiligde Berichten
Profiteer van ons berichtensysteem waarbij je kunt vertrouwen op onze geautomatiseerde screening om fraude en verdacht gedrag te ontdekken.
Veilige Betalingen
We gebruiken een veilig betalingssysteem dat je creditcard- of bankgegevens nooit met anderen deelt. Betalen via Babysits is contantloos, handig en houdt je gegevens veilig.
Profielverificaties
Babysitters en ouders kunnen hun profiel verifiëren met hun overheids-ID, e-mailadres, telefoonnummer en door andere online profielen te koppelen. Controleer het profiel van het lid om te zien welke informatie deze heeft geverifieerd.
Community Standaarden
Babysits heeft een set van community standaarden gemaakt waarvan we verwachten dat alle leden deze zullen opvolgen. Alle leden stemmen in met de community standaarden en voorwaarden wanneer zij zich aanmelden op het platform.
Wat je kunt doen om je ervaring veilig te maken
Bij Babysits geloven we erin om jou de autoriteit te geven om je eigen beslissingen te nemen. Hier zijn enkele tips om ervoor te zorgen dat je een veilige ervaring hebt tijdens het gebruik van ons platform:
Communiceer via Babysits
Gebruik het Babysits berichtensysteem met geautomatiseerde screening die fraude en verdacht gedrag ontdekt. Neem nooit contactgegevens op in je profielbeschrijving.
Plan je boekingen via Babysits
Gebruik boekingen om een duidelijk overzicht te krijgen van aankomende en eerdere boekingen, evenals overeengekomen babysit-tarieven en details.
Betaal op Babysits
Betalen via Babysits is eenvoudig, veilig en wordt sterk aanbevolen. We gebruiken een contantloos, handig en veilig betalingssysteem dat jouw gegevens nooit met anderen deelt.
Beoordeel profielen en leden zorgvuldig
Wees voorzichtig bij het omgaan met profielen met slechte beschrijvingen, geen specifieke voorkeuren of die zich verdacht gedragen. Laat het ons weten via de meldknop op hun profiel.
Houd persoonlijke informatie geheim
Deel nooit persoonlijke ID-documenten, je adres, e-mail, telefoonnummer of financiële informatie met degenen die je online ontmoet.
Heb een kennismakingsgesprek voorafgaand aan de eerste afspraak
Ontmoet altijd persoonlijk op een openbare plek voordat jij je eerste babysitafspraak plant.
Controleer referenties en certificaten
Zorg ervoor dat je de reviews en referenties checkt en vraag of je een kopie van relevante kinderopvangcertificaten kunt zien voordat je een afspraak plant.
Gebruik het intakeformulier
Vul dit formulier in voor je eerste afspraak om eventuele problemen tijdens de babysitafspraak te voorkomen.
Help oplichting te voorkomen
Heb je het gevoel dat een ander lid niet eerlijk of betrouwbaar is en zich achterdochtig gedraagt? Rapporteer het lid en volg onze tips voor het voorkomen van oplichting.
Meld verdachte gebruikers
We moedigen leden aan om anderen te melden die onze community standaarden schenden, en we reageren snel op meldingen.
Voor meer tips over het veiliger en gemakkelijker maken van kinderopvang, ga naar:
Community Thema'sDisclaimer
Het is belangrijk om te weten dat we onze community leden niet automatisch controleren. Het is uiteindelijk aan onze leden om zelf onderzoek te doen naar degenen met wie ze werken. We kunnen problemen aanpakken wanneer interacties van gebruikers plaatsvonden op ons platform. We kunnen echter geen problemen aanpakken die zich buiten ons platform voordoen.